Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op disneylandparijs.startpagina.nl

van disney naar parijs centrum

marijke
28 Mrt, 2005 21:27

Hallo,

Hoe kom je het snelst of makkelijkst van het park naar het centrum van parijs, als je met het openbaar vervoer moet? Ik dacht zelf dat er wel een trein of metro gaat, maar kan de informatie niet goed vinden. Dus tips zijn welkom

Bewerkt 26 Aug, 2014 11:33
Vincent
29 Mrt, 2005 00:27

Beste Marijke,

Vanaf het RER (Reseau Express Regionale) station van disneyland parijs (Marne-la-vallée - Chessy) vertrekt de RER A richting Parijs waar je kan uitstappen in de wijk les Halles (station Chatelet les halles) in de wijk Opéra (station) Auber) of op de champs Elysées (station charles de gaulle étoille). En van deze grote stations vertrekken metros naar de andere grote trekpleisters van Parijs (eiffeltoren, sacre couer, etc…). Hartje parijs ligt dus op +/- 45 minuten van Disneyland resort parijs.

Bon séjour à (Disneyland) Paris,

Vincent.

Rob
01 Apr, 2005 19:41

Beste Vincent,

kan je ook vertellen wat een reis met de RER naar het centrum ongeveer gaat kosten. De sites die ik tot op heden heb bezocht hebben mij niet de helderheid gegeven.

vincent
02 Apr, 2005 18:08

Beste Rob,

Een RER kaartje heen naar parijs kost 6.40 € (dus voor 12.80 € ben je heen en weer P.P.). Je moet dan in het station gewoon twee kaartjes parijs vragen (1 heen en 1 terug). als je verdere informatie wilt hebben kun je doorsurfen naar :

http://www.ratp.info/informer/hollandais/index.php

Dat is het Parijse vervoer bedrijf (metro, RER, bussen …).

Deze site is gewoon in het nederlands en daar kun je alvast je reisje parijs mee organiseren want op de site staat een metroplattegrond, prijzen etc.

Mocht je nog informatie nodig hebben dan laat het maar weten (ik ben namelijk ter plekke) dus voor voorbereidingstips kun je me mailen via het disneylandparijs.startpagina.nl prikbord.

Bonne journée,

Vincent.

Djana
26 Aug, 2014 11:33

Weet iemand hoe kan ik van disney naar Parijs

Eiffeltoren komen